martes, 4 de julio de 2017

MUNDIAL MASTER ANDORRA LA MASSANA

Bones!

El Team Nou Espai Coluer va estar present de nou en el Campionat Mundial de Màster BTT que, després de la fantàstica experiència de l’any passat als Alps Italians, en aquesta ocasió es va disputar a Andorra els passats 20 i 21 de Juny, a la localitat de la Massana.

El Xavi, el Jordi i el Jonatan s’hi van desplaçar uns dies abans per poder entrenar i conèixer el circuït al detall, tot i que ho van fer sempre en condicions de sec i durant la cursa van haver d’adaptar-se als canvis del terreny per la pluja. La competició Master Mountain Bike World Championship tenia uns 600 inscrits, repartits en diferents categories i procedents de 38 països diferents. Pel que fa al circuit, ja a la sortida hi destacava una dura pujada, seguida d’un tram per dins del bosc i a continuació el pas pel rock garden; després, un tram de pista de fals pla i una trialera de baixada amb arrels, pedres i escalons et portaven fins al punt més baix del circuït; una altra dura pujada seguida d’uns revolts puja-baixa pel prat, una baixada amb corbes peraltades i una pujada pel mig del bosc amb un pont de fusta, una zona tècnica i finalment un últim senderó esquivant pins fins arribar a la recta de meta. Cal dir que el circuït estava en tot moment rondant els 2000 metres positius i tenia uns 5 kilòmetres, i que segons la categoria s’havien de completar més o menys voltes.

El primer dia de curses amenaçava tronada, però el Xavi es va salvar ja que la seva sortida va ser a les 13:00h i havia de completar 3 voltes al circuit. Així doncs, va poder córrer en condicions de sec i va fer una cursa molt bona col·locant-se al top 20 des de la sortida. Finalment es va poder anar posicionant i es va mantenir amb contundència fins a passar l’arc de meta en la 16a posició Màster 50-54.

El Jordi havia de sortir a les 17:00h, però justament 20 minuts abans va començar a caure pedra i molta aigua, així que va post-posar la seva cursa al dia següent al matí. El Jordi havia de realitzar 4 voltes al circuït que, tot i que haver sortit el Sol, es trobava bastant humit encara. Després de passar la primera volta es va poder posicionar en 15a posició de la seva categoria Màster 40-44 i va aconseguir mantenir-la fins a meta.

El Jonatan va sortir a les 17:00h i havia de realitzar 5 voltes al circuit que, malauradament, va haver de realitzar amb condicions de pluja durant tota la carrera. Des de la sortida ja plovia i va sortir els primers quilòmetres amb una mica de cautela, després va anar agafant més confiança al circuït i va poder avançar alguna posició més fins a entrar en 26a posició Màster 30-34.

Així doncs, tot i les dificultats climàtiques, els nostres corredors van marxar amb un bon sabor de boca del Mundial Màster 2017.